یاسین یاسین ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 26 روز سن داره

ایست خاطره

آشپزی برای نی نی ها

1390/9/9 15:41
نویسنده : مامانی
802 بازدید
اشتراک گذاری

        سلام به گلای قشنگم

امروز ستایش  بهم گفت: مامان خودم بهت بگم چه غذایی برام درست کنی که خوب بخورم 

مامان : چه غذایی عزیزم 

ستایش : بلام کوفته دایره ای درست کن 

مامان : کوفته دایره ایش بزرگ باشه یا کوچیک 

ستایش: اندازه یاسین باشه 

منم که ظهر شده بود و هنوز هیچی برای ناهار درست نکرده بودم و نزدیک اومدن بابایی بود سفارش دختر خانم را اجرا کردم و رفتم توی آشپزخانه تا ناهار رو آماده کنم و به این فکر افتادم که بد نیست اگر از غذایی که درست می کنم دستور پختش رو هم توی وبلاگم بزارم تا هر کس دوست داره بتونه درست کنه و نظر بده

امیدوارم شما هم خوشتون بیاد.

خوب دستور پخت کوفته دایره ای

  • برنج 1لیوان پلو پز
  • لپه نصف لیوان پلو پز
  • گوشت چرخ شده 100 گرم
  • پیاز 1 عدد رنده شده
  • کشمش مقداری
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • تخم مرغ 2 عدد

ابتدا برنج و لپه را نیم پز کرده با گوشت چرخ کرده و پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه و تخم مرغ مخلوط کرده و با گوشکوب برقی آنها را می کوبیم تا خمیر یک دست و چسبنده ای بدست بیاد سپس کشمش را اضافه کرده و مایع ما اماده برای درست شدن است .

در قابلمه مقداری روغن ریخته  پیاز  سرخ شده و 3 یا 4 قاشق غذا خوری رب گوجه اضافه کرده و بعد از کمی تفت دادن 4 لیوان آب اضافه می کنیم  در قابلمه را می گذاریم تا جوش بیاید

سپس مواد را در به شکل دایره به اندازه دلخواه دراورده و در قابلمه که مایع آن جوش آمده می گذاریم بعد از اتمام زیر شعله را ملایم کرده و 30 دقیقه می گذاریم بپزد.

 

بفرمایید ناهار آمادست 

نکته : حتما باید آب جوش بیاید تا مواد را اضافه کنیم وگرنه کوفته از هم باز می شود .

نکته : تا قبل از آماده شدن کوفته ها در قابلمه را نگذارید چون باعث وا رفتن کوفته می شود.

تا دیداری بعد خدانگه دار

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مدرسه ی مامان ها
29 آبان 90 15:35
سلام مامان عزیز ممنون که به مدرسه ی خودتون اومدید، امیدواریم شاهد حضور گرم شما باشیم و ما رو از نظرات و پیشنهادات خوبتون بهره مند کنید شما هم به جمع مامان های مدرسه اضافه شدید http://mamanschool.niniweblog.com/pagemaman3.php
عباسی
29 آبان 90 21:45
سلام خدا حفظش کنه این کوچولوی نازنین تون رو واقعا شیرینه
مامان پریسا
30 آبان 90 19:23
سلام به به چه غذای خوشمزه ایی. من هم حتما برای پریسا درست میکنم.
ساحل خاطره
30 آبان 90 22:49
من فدای یاسین و ستایش عزیزم میشم ثبت وبلاگشون مبارک
مامان محمد پارسا
2 آذر 90 15:59
سلام عزیزم ناز این دخمل بلا چه غذای خوشمزه ای سفارش داده نوش جونتون
مامان پریسا
5 آذر 90 12:51
سلام گلم چرا آپ نمی کنی تنبل. بیا من اپم.
مامان امیر مهدی
5 آذر 90 15:33
سلام وبلاگ قشنگی داری غذات هم به ظاهر خوشمزس
مامان محمد پارسا
5 آذر 90 17:32
سلام عزیزم
مرسی سر زدید مامان پریسا راست میگه آپ کن عزیزم


مامان محمد پارسا
5 آذر 90 20:48
سلام عزیزم نازی می دونم گرفتاری عزیز هر وقت فرصت کردی آپ کن گلم
مدرسه ی مامان ها
6 آذر 90 19:50
سلام به مامان هنرمند جه غذای خوشمزه و باسلیقه ای درست کردید



فرخ زاد
15 آذر 90 22:57
سلام از شما برای دیدن از وبلاگم دعوت میکنم که تشریف بیارین و اگر تمایل داشتید پیام بگذارید تا عکس کوچولوهاتون رو توی گالری عکس وبلاگم بگذارم